نوشتن به جای مسکن

از لب شعرم بنوشی درد هستی را

از لب شعرم بنوشی درد هستی را

فکرهای روزانه، در باب زندگی، تکنولوژی و فلسفه های هست بودن!

آخرین مطالب

داعش

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷ ب.ظ

حالم از این وحوش به هم می‌خوره. اخبار هم همیشه چیزی از این جرثومه‌ها برای گفتن داره. جنایت و جنایت و جنایت. من نمی‌دونم که قصدشون از این کارهای وحشیانه تخریب چهره مسلمون‌ها هست یا که نه. تنها چیزی که میدونم اینه که بالاخره این کارشون چهره اسلام رو در بین مسلمون ها هم خراب میکنه. تجربه خودم نشون داده که بخشی از مسلمون‌ها هم هستند که به راحتی داستان‌های غربی ها رو درباره اینکه عدد زیادی از مسلمون‌ها تروریست هستند و اینکه اسلام واقعا دین ترور هست رو باور میکنند.

تو دوره کارشناسی ارشد یکی از دوستان ایرانی بود که از دیدن پاکستانی‌ها خیلی برآشفته می‌شد. می‌گفت این‌ها همه تروریست هستند و هرچی ترور در دنیا هست از زیر سر این‌ها بلند می‌شه. من در اون وقت چیزی به اون شخص نگفتم اما پیش خودم فکر می‌کردم که چقدر جالبه که این دروغ‌ها به این راحتی باور می‌شه. 

البته من کاملا واقفم که کشور‌هایی مثل پاکستان همیشه شاهد قتل شیعیان به دست سنی‌ها و بالعکس هستند، اما واقعا خیلی ساده انگاری هست اگر که فکر کنیم این قتل‌ها از جایی دیگه نخ نمی‌گیرند. من هرچه به اسلام نگاه می‌کنم در اسلام - به شکل نابش - و با علم ناقصی که در مورد تاریخ اسلام دارم، هیچ وقت این وضع وحشیانه رو نتونستم در جایی از تاریخ ببینم. شواهد عکس این قضیه وجود داره و به طرز جالبی هم وجود داره. یک نمونه از این وقایع برخورد مسلم بن عقیل با ابن زیاد در منزل هانی بن عروه هست که اندکی پیش از حادثه عاشورا اتفاق افتاد و اگر مسلم، ابن زیاد رو کشته بود شاید مسیر تاریخ تغییر می‌کرد.

ماجرا رو از wikifeqh براتون نقل میکنم و بعد از اون منبع دیگه ای برای ممنوع بودن ترور در اسلام براتون می‌گذارم:

"ابن زیاد همچنین به شریک بن اعور که در منزل هانی در بستر بیماری افتاده بود پیغام داد که به زودی به عیادتش خواهد آمد. در پی آن شریک ، مسلم بن عقیل را تشویق کرد تا ابن زیاد را در خانه هانی به قتل برساند؛ و برای این منظور طرحی را تدارک دید. او از مسلم خواست خود را در پشت پرده‌ای پنهان سازد و هنگامی که ابن زیاد سرگرم گفت و گو باشد، با اشاره شریک به وی حمله کند و او را از پای در آورد.

پس از ورود ابن زیاد به خانه هانی، شریک با او سرگرم گفت و گو شد. اندکی بعد برای اجرای نقشه خود آب طلبید ولی حرکتی از مسلم مشاهده نکرد. او چند مرتبه دیگر خواسته خود را تکرار کرد و این شعر را خواند: ما تنتظرون بسلمی ان تحیوها؟ در انتظار چیستید که به سلمی درود نمی‌گویید؟

ولی مسلم این بار نیز دعوت او را اجابت نکرد. ابن زیاد از هانی پرسید: آیا او هذیان می‌گوید؟ هانی پاسخ داد: آری این رفتار او از صبح شروع شده است. آنگاه ابن زیاد با اشاره غلامش، مهران، که موضوع را دریافته بود مجلس را ترک گفت. پس از رفتن ابن زیاد، شریک به مسلم اعتراض کرد و گفت: چه چیز تو را از کشتن باز داشت. مسلم گفت:نخست آنکه هانی راضی نبود این کار در خانه او صورت گیرد؛ و دوم آنکه سخن پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله را به یاد آوردم که فرمود: مؤمن غافلگیرانه نمی‌کشد»."

اینم لینکش:   انصراف مسلم از قتل ابن زیاد

این صفحه دارای مطالب بیشتری برای بررسی ممنوعیت فتک در اسلام هست.

نتیجه اینکه چقدر داعش از اون انسان‌هایی که اسلام در پی ساختنشون هست دوره!

پ.ن. البته کار داعش الان از ترور گذشته!

۹۳/۰۳/۲۹ موافقین ۲ مخالفین ۰
جواد محمدیان امیری

نظرات  (۳)

۳۰ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۸ محمدرضا فلاح تفتی
"شیعه بریده شده از آتش"
۳۰ خرداد ۹۳ ، ۲۱:۴۶ سعید گمگشته
عالی
واقعا استفاده کردم
انشالله نسل مسلمان نما ها اگر قابل هدایت نیستند از روی زمین برداشته بشه.
داعش یا طالبان مسئله ای است که از نظر جغرافیایی قابل رویت و فهم مستقیم برای کثیر جمعیت شش هفت میلیاردی زمین نیست. نقاش این ماجرا بر سکوی رسانه ایستاده و جهاد وحشت انگیز حزبی دینی را به نمایش میکشد. ایدئولوژی سیاسی و هژمونی رسانه ای به کنار، سوال مهمتر از سال 2001 به این طرف اینست: مخاطب این تابلوی خون و گلوله کیست؟ جهانیان؟ بیننده یا خواننده ای منفعل در کشورهای پیشرفته ی غربی در قرن 21؟ اگر سمت دوربین را برگردانیم و تاثیر بی چون و چرای رسانه را ببینیم و پذیرش بی پرسش جهانیان را در یک دهه ی اخیر را ببینیم، در تابلوی جدید نقش حماقت و جهل آدمیان را در عصر اطلاعات میبینم. تابلوی خون و گلوله، اسلام را نشانه رفته است اما تصویر غربت اندیشه زیر چکمه های قدرت غرب را نشان می دهد.

یا حق.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی