نوشتن به جای مسکن

از لب شعرم بنوشی درد هستی را

از لب شعرم بنوشی درد هستی را

فکرهای روزانه، در باب زندگی، تکنولوژی و فلسفه های هست بودن!

آخرین مطالب

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۲:۵۸۰۸
شهریور

دل و دماغ نوشتن ندارم. کلا این چند وقتی خیلی اوضاع روحی‌ام سینوسی هست. یک موضوع هست که ذهنم رو مشغول کرده و روحم روز‌های اوج و حضیض زیادی رو تجربه می‌کنه. عیناً نقل قول می‌کنم از "در باغ ابسرواتوار" نوشته علی شریعتی مزینانی:

"((مجهول ماندن)) رنج بزرگ روح آدمی است. یک روح هرچه زیباتر است و هر چه((دارا))تر به ((آشنا)) نیازمند تر است. عارفان ما که می گویند 'عشق و حسن، در ازل ، با هم پیمان بسته اند' از اینجاست. این فلسفه شرقی آفرینش است.

حتی خداوند نیز دوست دارد که بشناسندش. نمی خواهد که مجهول بماند. مجهول ماندن است که احساس تنهایی را پدید می آورد و درد بیگانگی و غربت را... هر انسانی کتابی است چشم براه خواننده اش. اسلام چه خوب، در فلسفه خلقت، ((معرفت)) را جانشین ((عشق)) کرده است که تصوف شرقی از آن سخن می‌گوید. چنانکه گفته ام، عشق نیازی غریزی است، هر چند عشقی نیرومند و زیبا. فریب طبیعت است و در زیر نقاب روح، مامور تن.

آشنایی نیاز انسانی است، کار روح است. اگر کسی به آدم ((پی برد))، آن ((من صمیمی و ناب پنهانی)) ما را بفهمد، احساس خویشاوندی و آشنایی کتمان ناپذیر در ما پدید می آورد که وصف نا پذیر است. تنها در این حالت است که یک روح می بیند که در این دنیا دو نفر است، چند نفر است. تنها نیست و این توفیقی است که حتی خدای بزرگ و توانا را شاد می کند."

جالب بود و تأمل برانگیز. عشق در برابر شناخته شدن، فهمیده شدن، کشف شدن، پیدا کردن آشنا، پیدا کردن ادبیات مشترک، ذهن مشترک، فکر مشترک، دغدغه مشترک، درد مشترک. یک جور سوختن، یک جور دود کردن، یک جور دیدن، یک جور شنیدن، یک جور لمس کردن، یک جور بوییدن، یک جور چشیدن، پیدا کردن آشنا از اون دردهای بی‌مسکنِ که فقط باید اصلش پیدا بشه!

جواد محمدیان امیری
۱۰:۳۷۰۴
شهریور

بالاخره نتایج ارشد اومد. می‌شم دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبائی. پیش به سوی فرداهای پر هیجان در حیطه علوم انسانی لبخند.

پ.ن. نمی‌دونم یک روز می‌رسه که بیام و از این دانشگاه بد تعریف کنم یا نه، اما برای من مطالعه علوم انسانی به طور رسمی، اون چیزی هست که گفتم پیش به سوی فردا‌های پر هیجان.

جواد محمدیان امیری
۲۳:۲۱۰۲
شهریور

فردا قرار هست جواب نهایی کنکور ارشد اعلام بشه. گرچه دلم خیلی می‌خواد که دانشگاه تهران قبول بشم اما خیلی بی‌خیالم.... "اللهم الرزقنا القبولی فی الجامعة الطهران و الجعلنا من الخاصة المتفکرین من عبادک" آرام  

پ.ن. این عربی -با اِبن عربی اشتباه نشه- ته زورم بود بعد از یک روز طولانی کاری و چلوندن مغزم پای کد سی‌شارپ و جاوا‌اسکریپت!

جواد محمدیان امیری
۲۳:۱۰۰۲
شهریور

سلام

امشب رو بی‌خیال دنیا، بریم سراغ مخدر‌ها؛ یکی از با مزه‌ترین و دوست داشتنی ترین این مخدر‌ها جاوااسکریپت هست. اگر برنامه جاوااسکریپت نوشته‌اید حتما از کنسول هم استفاده کردید. یکی از کارهایی که می‌تونید تو کروم و فایرفاکس (نسخه‌های به روز) انجام بدید لاگ کردن اطلاعات با استایل هست. مثلا اگر بخواهید متن خروجی با رنگ قرمز روی پس زمینه مشکی چاپ بشه بنویسید:

console.log("%c Hello World", "font-color:red; background-color:black")

در این قسمت از کد وجود c% که در رشته اصلی بولد شده و سپس یک رشته که حاوی استایل به صورت css هست باعث میشه تا متن به صورت رنگی چاپ بشه. همونطوری که خودتون هم حدس زدید حالا تنها بگذارید تخیلتون پرواز کنه تا یک کنسول دوست داشتنی رو تجربه کنید.

این هم از خروجی ‌اش تو کنسول کروم 36.0.1985.143:

پ.ن: این قابلیت می‌تونه کلی تو لاگ کردن اطلاعات مختلف و تمییز اون‌ها از هم کمک بکنه.

جواد محمدیان امیری
۱۳:۵۵۰۲
شهریور

 مصطفی ملکیان لیستی دارد از  ۱۸ اصل برای زندگی بهتر: ۱۸ اصل راهنما از استاد ملکیان برای زندگی بهتر. اصل هفتم‌اش این هست: بدانم که به عمیق ترین معنای کلمه، تنهایم.

چقدر قبل از اینکه این رو بخونم با خودم این بخش از شعر سهراب رو زمزمه می‌کردم که:

وسیع باش، و تنها و سر به زیر و سخت.


اما هنوز به کوشش نیاز دارم. برای وسیع شدن، برای سر به زیر شدن، برای سخت شدن و برای ایمان به تنهایی.

جواد محمدیان امیری
۲۳:۴۰۰۱
شهریور

عاشق شده ای ای دل، سودات مبارک باد         از جا و مکان رستی، آنجات مبارک باد

کفرت همگی دین شد، تلخت همه شیرین شد     حلوا شده‌ای کلی، حلوات مبارک باد

جواد محمدیان امیری