نوشتن به جای مسکن

از لب شعرم بنوشی درد هستی را

از لب شعرم بنوشی درد هستی را

فکرهای روزانه، در باب زندگی، تکنولوژی و فلسفه های هست بودن!

آخرین مطالب

تجربه من از مهندسی نرم‌افزار - بخش سوم

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴ ب.ظ

فقط برای آشنایی با حال و هوای درس‌ها یه معرفی خیلی کوتاه از درس مدیریت پروژه می‌کنم. درس مدیریت پروژه رو دو استاد همزمان تدریس می‌کردند؛ یک بخش درس مدیریت پروژه به سبک و سیاق Project Management Body of Knowledge بود و بخش دیگر درس بحث‌های رهبری و رفتار سازمانی بود. فضای خیلی جالبی بود و کلی مطلب جدید که اصلا تا به حال به این صورت ندیده بودم. یادم میاد که یکی از تمریناتی که در طول درس داشتیم به این صورت بود: یک تیم نرم‌افزای توصیف شده بود که از برنامه‌نویس، تست کننده، مستند‌ساز و یک مدیر کیفیت تشکیل شده بود. جزییات تیم هم در اختیار ما قرار گرفته بود. به این صورت که سن هر کدام از این اشخاص چقدر هست و جنسیتشون چی هست. آیا متاهل هستند یا مجرد و وضع زندگی شخصیشون در حدی که ما از دید یک مدیر پروژه میدونیم چی هست. برای مثال اینکه یکی از برنامه نویس ها یک پسر مجرد هست که صبح‌ها زود میاد سرکار تا بتونه بعد‌ازظهر زودتر بره و برای خودش وقت داشته باشه بنابراین بخشی از وقت رو با تیم نیست. یک خانم برنامه‌نویس که دوتا بچه داره و با شوهرش هم مشکل داره و قس علی هذا. حالا تیم کلی مشکل داشت و به وضوح در حدی که باید کار نمی‌کرد. از ما خواسته شده بود تا با توجه به درس‌ها و با استناد به تئوری‌هایی که خوندیم استدلال کنیم و راه حل ارائه بدیم که این تیم چطور باید به شرایط آرمانی برگرده. قبول کنید بحث‌ها خیلی متفاوت بود با فضایی که در درس‌های نرم‌افزاری ایران با اون مواجه هستیم.

من سعی میکنم از این به بعد مباحث درس‌ها رو برای استفاده سایرین تو این وبلاگ بیان کنم، شاید به درد کسی خورد و تونست استفاده ای بکنه. اگر که فکر می‌کنید این کار جالب نیست می‌تونید با feedback خودتون مسیر نوشتن رو تغییر بدید.

ابتدا درس هایی که سعی میکنم پوشش بدم رو به صورت کلی مطرح می‌کنم:

مدیریت پروژه‌های نرم‌افزای

معماری و کیفیت نرم‌افزار

مهندسی نیازسنجی نرم‌افزار

متریک‌های نرم‌افزار

مدیریت کیفیت نرم‌افزار

مهندسی نرم‌افزار برای پروژه‌های global

تایید و اعتبار‌سنجی نرم‌افزار

راستی پیشاپیش عید بر همه روزه‌داران و نداران مبارک!

۹۳/۰۵/۰۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
جواد محمدیان امیری

نظرات  (۱)

۰۷ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۰۱ مصطفی ناصحی
جواد جون این کار خیلی خوبه. خیلی دوس دارم بدونم فضای تدریس به صورت "مورد کاوی" چطوری بوده. همچین طرحی برای درس تئوری مدیریت تو ذهنمه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی